Floxxium.nl
Image default
Electronica en Computers

De vier scenario’s van de device lifecycle management tool PLUTO

Het gebeurt maar al te vaak dat organisaties te veel tijd en geld kwijt zijn aan de apparatuur. Dit heeft te maken met het aanschaffen, uitpakken, installeren, administreren, communicatie, afvoeren en verkopen van apparaten. Dit is een tijdrovend proces waar u als onderneming niet op zit te wachten. U kunt er voor kiezen om speciaal mensen hier voor aan te wijzen, maar u kunt ook als bedrijf het uitbesteden bij een IT dienstverlener. IT dienstverleners hebben bepaalde tools die het proces makkelijk maken tegen een vaste prijs van de klant. Een voorbeeld van zo’n tool is de PLUTO tool. Verder in deze blog wordt uitgelegd wat deze tool doet en uit welke scenario’s deze tool bestaat.

Wat is PLUTO en wat zijn de voordelen?

PLUTO staat voor PLannings- en Uitrol TOol en kan op tal van manieren worden ingezet. De verschillende manieren en scenario’s beschrijven we later. Nu is het eerst tijd om te kijken naar wat de voordelen van deze tool zijn. Ten eerste zorgt deze tool ervoor dat de IT-medewerkers kunnen worden gebruikt voor andere werkzaamheden en niet of weinig inspanning hebben aan het device lifecycle management. Ten tweede is deze tool zeer efficiënt en uiteindelijk kostenbesparend. Ten derde kunt u als klant precies zien wat er nog loopt, welke werkzaamheden worden uitgevoerd en wat de status op elk moment is. Ten vierde is alles meetbaar en krijgt u als klant uitgebreide rapportages met deze tool. Tot slot is deze tool zeer betrouwbaar en wordt het door verschillende IT-dienstverleners, zoals NEG-ITSolutions aangeboden.

Nu dat is besproken is het tijd om te kijken naar de verschillende scenario’s waar deze tool wordt gebruikt. Dat leest u in de volgende paragraven.

Scenario 1 – vervanging na afschrijving

De gebruiker van een apparaat krijgt een notificatie als het apparaat toe is aan vervanging. De tool zorgt ervoor dat de restwaarde van het desbetreffende product van de prijs van het nieuwe product wordt afgehaald en dat er een afspraak wordt gemaakt om de oude apparaten te vervangen voor de nieuwe apparaten.

Scenario 2 – Nieuw personeel aangenomen

Heeft u nieuw personeel aangenomen? Dan is deze tool ook perfect. Deze tool meldt namelijk de nieuwe medewerkers aan en stuurt een notificatie over welke apparatuur aan wie moet worden geleverd. De tool stuurt dan een afspraak, meld welke apparatuur uit de voorraad moet komen, en zorgt dat er een supportmedewerker de installatie doet en het apparaat registreert.

Scenario 3 – Personeel gaat weg

Gaat er iemand weg? Dan is Pluto ook ideaal. Deze tool zorgt er dan voor dat een uitnodiging wordt gestuurd om de apparatuur in te leveren en de apparatuur wordt dan getest, schoongemaakt en klaargemaakt om later weer opnieuw te kunnenlaten gebruiken. Deze apparatuur komt dan in de voorraad die eerder ook al is besproken waar apparatuur uitkomt voor nieuw personeel.

Scenario 4 – uitrol, migratie en upgrade

Wilt u als bedrijf de bestaande apparatuur upgraden? Dan is de tool ook ideaal om tijd te besparen. Het personeel krijgt namelijk een uitnodiging via de E-mail om nieuwe apparatuur uit te zoeken. Daarna zal de tool in kaart brengen wat er ingeleverd wordt en een afspraak sturen om de oude appratuur in te nemen en de nieuwe apparatuur te leveren. Na afloop stuurt deze tool ook nog een evaluatiemail met daarin een tevredenheidsmeting.

Gerelateerde artikelen

Fietaccu revisie: goedkoop en krachtig

Het bestellen van hoortoestellen online