Floxxium.nl
Image default
Marketing

Wat je moet weten over het maken van kortingscodes

Het uitvoeren van een succesvolle promotiecampagne is meer dan het opzetten van een kortingscode op een e-commerce site en wachten tot mensen deze gaan gebruiken. Is het in 2022 echt voldoende om gewoon een kortingscode te maken en deze eenmaal op sociale media te delen? Om een succesvolle strategie voor marketing en bedrijf te hebben, komt er veel kijken bij het plannen van een succesvolle lancering en campagne. Hier de Toppy aanbiedingen.

 

Hieronder bespreken we alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan met het maken van kortingscodes. Hoe ze kunnen worden gebruikt, de gemiddelde ROI en andere overwegingen, zoals kortingscodes in handen krijgen van huidige en potentiële klanten!

 

Wat zijn kortingscodes?

Kortingscodes zijn in feite een reeks om een korting te krijgen. Je stelt ze in aan de achterkant van je website of kassasysteem. Telkens wanneer een klant een kortingscode gebruikt, op een bedrijfslocatie of online, kunnen ze profiteren van een bepaalde deal die je aanbiedt. Kortingscodes zijn geweldig voor het promoten van verschillende soorten campagnes, van een gratis product bij elke aankoop tot een vast percentage korting op de bestelling van een klant.

 

Bepalen welk type kortingscode je gaat gebruiken, hangt af van veel verschillende factoren:

 

  1. Sommige mensen testen graag verschillende kortingscodes, zodat ze kunnen beslissen wat de beste conversieratio heeft voor hun klantenbestand.
  2. Andere bedrijven vinden het gewoon leuk om de incentive te variëren, zodat gebruikers zich niet vervelen of gewend raken aan de speciale aanbiedingen die ze hebben.
  3. Heel eenvoudig? De beste kortingscode hangt af van het publiek, hoe vaak je kortingscodes gebruikt en wat de daadwerkelijke promotie zal zijn.
  4. Het is ook belangrijk dat kortingscodes tijd- of hoeveelheidsgevoelig zijn. Anders, als een kortingscode altijd beschikbaar is, zullen mensen hun interesse verliezen. Omdat de meeste mensen geen FOMO-gevoel of gevoel van urgentie zullen hebben, hebben ze niet voldoende stimulans om de code daadwerkelijk voor een bestelling te gebruiken.

 

Creatieve ideeën en namen voor kortingscodes

Zelfs voor een bedrijf kan het maken van de code zelf leuk zijn om in te stellen. Vaak zal een bedrijf of marketeer een eenvoudige code maken die gemakkelijk te onthouden is, zoals 25UIT voor 25% korting of BOGO voor “Koop er een, krijg er een gratis”. Andere keren is het beter om verschillende kortingscodes te gebruiken voor verschillende promotie- of communicatiekanalen. Dit maakt het gemakkelijker om bij te houden welk kanaal de meeste gebruikers van de promocode heeft binnengebracht die ook de meeste conversies en/of verkopen hebben opgeleverd.

 

Je kunt bijvoorbeeld 25% korting krijgen, maar je kunt 25ONLINE doen voor de website en 25ACME voor een bedrijf (waarbij ACME jouw bedrijfsnaam is).

 

Hoewel sommige bedrijven de code graag eenvoudig houden, zodat mensen ze gemakkelijk kunnen onthouden, kun je ook de tegenovergestelde route nemen en een unieke kortingscode hebben die moeilijk te vergeten is. Iets als ZOMERSALE of PAKKORTING15 is een manier om kortingscodes leuk te maken voor je publiek. Het hangt allemaal af van de smaak, stijl en voorkeuren van je publiek.