Heeft u marketingautomatisering nodig?

opmaken website

Zet de zaken eerst op orde

Ik wed dat elk marketingteam overwerkt is. Dit is begrijpelijk: we zijn allemaal op zoek naar manieren om de winstgevendheid van ons bedrijf te maximaliseren. We kunnen met zekerheid zeggen: voor de overgrote meerderheid van organisaties kan het gebruik van marketingautomatiseringstools een enorme sprong voorwaarts betekenen en een deel van de last van het team wegnemen. Natuurlijk vereist de introductie van iets nieuws investeringen, fondsen en kennis, dus het is de moeite waard om te overwegen of deze investeringen gerechtvaardigd zijn voor een bepaalde organisatie. Denk niet dat het verhogen van uw marketingkosten slecht is. Het kan de beste investering blijken te zijn als het aantal klanten en inkomen toeneemt.

Niet elk marketingteam is klaar voor automatisering. Natuurlijk hebben uw marketeers belangrijk werk te doen met al het geld. Er is niets goeds aan geld uitgeven aan automatisering en er niet het beste van maken. Wij vertellen u in begrijpelijke taal wat marketing automation is en geven een checklist waarmee u kunt controleren of uw organisatie klaar is voor automatisering of dat er knelpunten zijn die eerst uitgebreid moeten worden.

Waar marketingautomatisering echt over gaat

Het belangrijkste om te weten: je kunt niet zomaar een paar knoppen indrukken, starten en vergeten. Dit is een grote mythe. Automatisering doet de marketing niet voor u. Het versterkt bestaande processen. Daarom is het fijn als dit werkprocessen zijn. Als ze niet zo geweldig zijn, zal onze checklist dienen als een goed startpunt voor uw marketingstrategie.

Creëer een goed werkend inkomend marketingsysteem of zet andere kanalen op om bezoekers naar uw site te leiden. Dit genereert een gestage stroom aan leads waarmee u kunt werken, waardoor u ze omzet in klanten. Als je consequent nieuwe leads ontvangt, en je team wordt overweldigd door het verwerken ervan, dan is het tijd voor de volgende stap. Schakel opwarmings- en re-engagement-campagnes in. Begin met het testen van de ene berichtenthread na de andere. Corrigeer, reinig, verbeter. Automatisering wordt als succesvol beschouwd als geen enkele lead onbeheerd wordt achtergelaten. Het is zelfs nog beter als u e-mails personaliseert voor verschillende segmenten. Dit is precies de plek waar automatisering een kwalitatieve sprong kan maken.

Marketing Automation vereenvoudigt en versnelt de acties die u elke dag doet om met gebruikers te communiceren, ze terug te geven en verkopen te herhalen (nou ja, of nog niet). Maar u moet nog steeds centraal staan ​​in dit proces om het aan te passen en te beheren.

Dus is uw bedrijf er klaar voor?

Beantwoord deze vragen om te beoordelen of uw bedrijf baat heeft bij het implementeren van automatiseringstools. 

1) Genereert u een gestage stroom nieuwe, koopklare leads?

Om de voordelen van marketingautomatisering te begrijpen, moet uw klantenbestand een behoorlijke omvang hebben en constant groeien. Bovendien moeten nieuwe leads bereid zijn om te zetten in betalende gebruikers.

2) Kan uw team het aantal gebruikers niet aan?

Dan kunt u profiteren van automatisering door ervoor te zorgen dat alle leads hun aandacht trekken.

Als uw site een grote en constante stroom gebruikers heeft, kan geen enkel marketingteam met elke nieuwe gebruiker samenwerken. Om geen nieuwe gebruikers te verliezen, heeft u alleen automatisering nodig.

3) Wat voor soort brieven verstuurt u nu handmatig? Heeft u een reeks e-mails die u automatisch kunt uitvoeren?

Laten we het belangrijkste punt herhalen van wat marketingautomatisering wel en niet kan doen.

Het kan geen opzichtige reeks e-mails gebruiken om inactieve gebruikers tot een aankoop te leiden. Wat ze kan doen, is je beste verwarmende letters nemen en ze voor elk segment op de automatische piloot zetten. De gebruiker ontvangt op het meest geschikte moment een brief met up-to-date informatie.

Als u de efficiëntie wilt verbeteren en de gebruikerservaring wilt stroomlijnen, is automatisering precies wat u nodig heeft. Als u van plan bent om enkele brieven van geval tot geval te verzenden en zonder een specifiek doel, dan is automatisering nutteloos voor u.

4) Heeft u via verschillende kanalen contact met leads en gebruikers?

Hoe meer informatie uw marketingautomatiseringstool kan verzamelen over gebruikers in uw database, hoe meer het voor u kan doen.

Hoe meer u al via verschillende kanalen met gebruikers omgaat, hoe krachtiger de automatisering zal zijn (automatiseringsdiensten verzamelen allerlei soorten informatie over elk van uw gebruikers). We beschouwen automatisering vaak als een hulpmiddel om alleen e-mails te verzenden. Maar u kunt workflows automatiseren die afhankelijk zijn van zowel het verzamelen van informatie als de distributie van inhoud.

5) Heeft u handmatige triggers die u gebruikt om inhoud naar leads te verzenden?

Ik ging verschillende keren naar een bepaalde pagina, downloadde het laatste rapport, bekeek een nieuwe video over het werk van de organisatie – dit kunnen allemaal triggers zijn. Een trigger is een startfluitje voor verdere interactie met de gebruiker (bijvoorbeeld het sturen van een brief). 

Weet u wanneer uw leads gerichte acties ondernemen? Zo ja, heeft u een plan om na deze stappen te volgen?

Dit is precies waar marketingautomatisering om draait. U kunt het systeem vertellen welke triggers zich moeten vastleggen en wat te doen wanneer een van deze wordt uitgevoerd. Maar eerst moet u zelf weten op welk punt en hoe u het beste met de gebruiker kunt samenwerken.

6) Heeft u een tool waarmee u uw activiteit kunt personaliseren en meten?

Verzamel informatie over gebruikers en hun acties om de juiste inhoud op het juiste moment naar de juiste mensen te sturen. Daarom hebt u relevante inhoud nodig die betrekking heeft op verschillende segmenten in verschillende aankoopfasen.

De kans is groot dat u geen uitnodiging wilt sturen om VIP te worden de eerste keer dat iemand uw inhoud downloadt. In dat geval is het wellicht beter om u voor te stellen om u op de handige nieuwsbrief te abonneren.

Uw team moet productief zijn en teksten schrijven die de gebruiker de hele tijd begeleiden, helpen om verder in de trechter te komen, en ze verzenden op basis van de kennis over de gebruiker.

Zet de zaken eerst op orde

Contentmarketing is een continu groeiproces. Wanneer u inbound marketing voor het eerst gaat gebruiken, onderzoekt u hoe uw publiek in verschillende stadia op bepaalde berichten en formaten reageert. Door je te verdiepen in de fijne kneepjes, kun je beter processen bouwen die je verder helpen om content en campagnes effectiever te combineren.

De tijd die nodig is om over te stappen naar automatisering is van belang wanneer u een gestage stroom leads heeft en weet hoe u deze naar een aankoop kunt brengen.

Maak je geen zorgen als je er nog niet klaar voor bent. Ga aan de slag met de vragen in deze checklist. En ga geleidelijk van stap naar stap naar marketingautomatisering. 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html