Misschien ben je wel eens gebeld door een telemarketeer die jou iets wilde verkopen via de telefoon. Dat is een goede manier van marketing, omdat de marketeer direct in contact staat met de klant. Maar heeft het ook nadelen? Ben je benieuwd? Lees verder en kom erachter!
De voordelen van telemarketing Het voordeel van telemarketing, is dat er direct contact is met de klanten. Mensen die gebeld worden door een telemarketeer zullen eerder de neiging hebben om een vraag te stellen over het product. Wanneer mensen een product in een folder zien staan, is het vaak te veel moeite om er meer informatie over op te zoeken. Mensen vinden het dus fijn als ze gelijk een vraag kunnen stellen over het product. De telemarketeer kan hier gelijk op inspelen en de twijfels wegnemen. Daarnaast hebben mensen liever contact met andere mensen dan met chatbots.
De nadelen van telemarketing Naast het voordeel van het direct in contact staan met de klant, zitten er ook nadelen aan telemarketing. Het gebeurt vaak dat telemarketeers ongelegen bellen en dat mensen daardoor niet opnemen. Daarnaast kunnen klanten zich snel gedwongen voelen om iets te kopen. Dit komt doordat ze geen tijd hebben om over de aankoop na te denken. Sommige mensen zullen eerder geneigd zijn om iets te kopen als ze er langer over na kunnen denken.
Ontdek de mogelijkheden Nu je weet wat de voor- en nadelen zijn, kun je zelf beslissen of het iets voor jouw bedrijf is. Telemarketing kan een mooie aanvulling zijn op de marketing die je nu al doet. Denk je dat het iets voor jouw bedrijf is? Dan kun je het beste contact opnemen met Convins. Convins is een telemarketingbedrijf die jou kan helpen bij marketing. Neem een kijkje op de website en ontdek het aanbod! |
https://www.convins.eu/ |